Previous Next

Полтавські заклади профтехосвіти можуть стати центрами досконалості чи відкрити навчально-практичні центри

Надрукувати

У Полтавській області в межах робочого візиту перебувають заступник Міністра освіти і науки України Петро Коржевський та гендиректор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік. На меті – відвідання трьох потужних закладів у Решетилівці, Кременчуці та Гадячі й зустріч із керівниками закладів професійної та фахової передвищої освіти в рамках реформування галузі.

Свій візит посадовці почали зі знайомства з головою облдержадміністрації Олегом Синєгубовим та його профільними заступниками. Петро Коржеський розповів, якою в міністерстві бачать систему професійно-технічної освіти та ознайомив із проєктами, в яких можуть взяти участь полтавські заклади, щоб підняти рівень знань та навичок випускників училищ, технікумів і коледжів.

«Наша мета – зробити в Україні єдину систему професійної освіти, яка буде сучасною і фаховою, за рахунок об’єднання професійно-технічної і фахової передвищої освіти, – розповів заступник Міністра освіти і науки України Петро Коржевський. – Для цього проведемо аудит у 5 пілотних закладах, щоб на кінець березня мати повну картину по структурі, контингенту, функціоналу, запиту професій на ринку праці. Система професійної освіти має бути спроможною, бо згодом фінансуватиметься з обласних бюджетів, і головне – привабливою для учнів і корисною для роботодавців. Усі ми хочемо, щоб нам у перукарні зробили гарну зачіску чи виконали в квартирі бездоганний ремонт. А це все і є професійна освіта, а не вища. Україні потрібні кваліфіковані робітничі кадри».

Голова облдержадміністрації Олег Синєгубов нещодавно зустрівся із Міністром освіти і науки України Ганною Новосад і обговорив систему професійної освіти регіону.

«У нас є свої пропозиції та концепції щодо реформування і розвитку галузі, – повідомив очільник області. – Є ліцеї, які надають потрібні професії, є яскраві та перспективні заклади, але, на жаль, є й малокомплектні училища. Наприклад, у Решетилівському художньому ліцеї навчається 85 учнів, а ліцензійний набір має бути 200. Ми їм запропонували розширити свої горизонти і почати випускати молодших бакалаврів, щоб у дітей була мотивація туди йти на навчання».

Як вихід Петро Коржевський запропонував художньому ліцею за рахунок нової затребуваної спеціальності виконати вимоги по набору, але зберегти колорит.

«Заклади, які випускають автентичні й унікальні для регіону кадри, мають залишитися», – резюмував він.

Також Петро Коржевський розповів про нові можливості для потужних закладів професійної освіти, які можуть стати центрами досконалості в регіоні чи відкрити на базі навчально-практичний центр.

«Полтавська область потрапила до переліку пілотних областей за програмою EU4Skills й може відібрати три показові заклади для створення Центру професійної досконалості й отримати фінансову підтримку за програмою ЄС,

закупити нове обладнання, підвищити кваліфікацію майстрів та викладачів, розробити нові навчальні програми і швидко випускати кадри відповідно до затребуваних у регіоні професій чи, наприклад, постачати працівників для конкретного інвестора, що будує нове підприємство в області».

Детально з умовами програми EU4Skills можна ознайомитися за посиланням (https://mon.gov.ua/ua/tag/eu4skills).

Також у 2020 році МОН змінив принцип розподілу коштів для відкриття навчально-практичних центрів у закладах профосвіти. Тепер вони мають підтвердити готовність до інвестицій, а також довести їх необхідність.

У бюджеті на створення навчально-практичних центрів закладено 259 мільйонів гривень. Заклади, які виявлять бажання відкрити центр за певною професією, подаватимуть до МОН заявки та докладний опис майбутнього навчально-практичного центру. Під час відбору враховуватиметься наявна матеріально-технічна база, досвід співпраці з бізнесом, кількість учнів та інше. У такий спосіб ПТУ зможуть оновити базу або докупити обладнання, якого бракує для якіснішої роботи (https://mon.gov.ua/ua/news/vzhe-u-sichni-mon-planuye-zatverditi-poryadok-za-yakim-rozpodilyatimut-259-mln-dlya-navchalno-praktichnih-centriv).