

|
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження голови Полтавської обласної державної адміністрації 26.03.2020 № 167 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з
громадськістю Полтавської обласної державної адміністрації
1) забезпечення реалізації державної політики у сфері інформації, комунікацій з громадськістю;
2) сприяння реалізації конституційного права громадян на свободу слова та безперешкодну діяльність засобів масової інформації;
3) участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері інформації й видавничої справи з метою більш повного задоволення потреби населення області в інформаційній та видавничій продукції;
4) здійснення заходів щодо розвитку інформаційного простору та інформаційної інфраструктури області;
5) аналіз і прогнозування суспільно-політичних процесів у регіоні;
6) проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики;
7) сприяння місцевим органам виконавчої влади у забезпеченні взаємодії з політичними партіями та громадськими організаціями.
1) сприяє реалізації державної політики у сфері інформації й видавничої справи з метою забезпечення доступу громадян до інформації, більш повного задоволення потреби населення в інформаційній та видавничій продукції;
2) вносить пропозиції щодо визначення пріоритетів державної політики у сфері інформації;
3) сприяє безперешкодній діяльності засобів масової інформації та утвердженню свободи слова;
4) проводить моніторинг дотримання засобами масової інформації та суб’єктами видавничої справи законодавства з питань, що належать до його компетенції, вносить пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань формування державної політики у сфері інформації і видавничої справи;
5) вживає у межах своїх повноважень заходів забезпечення розвитку і функціонування української мови у сфері інформації та видавничої справи;
6) забезпечує надання державної підтримки вітчизняному книговиданню;
7) проводить аналіз та узагальнює інформацію про ситуацію в інформаційному просторі області шляхом моніторингу інтернет-ресурсів, вітчизняних та іноземних засобів масової інформації;
8) готує в межах своїх повноважень інформаційно-аналітичні матеріали до брифінгів, прес-конференцій, засідань за круглим столом, що проводяться в обласній державній адміністрації;
9) розробляє та здійснює заходи, спрямовані на розвиток місцевої інформаційної інфраструктури;
10) сприяє створенню системи суспільного телерадіомовлення;
11) надає місцевим засобам масової інформації, суб’єктам видавничої справи всіх форм власності методичну, організаційну, практичну та консультаційну допомогу з питань, що належать до його компетенції;
12) сприяє висвітленню засобами масової інформації діяльності Верховної Ради України, Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади;
13) забезпечує інформаційне наповнення офіційних інтернет-сторінок облдержадміністрації та оприлюднення в мережі Інтернет інформації про суспільно-політичний, соціально-економічний, культурний, науково-технічний розвиток області та держави в цілому;
14) сприяє забезпеченню інформаційного супроводу процесів європейської та євроатлантичної інтеграції;
15) вносить пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань діяльності суб’єктів підприємництва у сфері інформації та видавничої справи;
16) сприяє впровадженню державних стандартів і технічних умов у сфері інформації та видавничої справи;
17) бере участь у розробленні та виконанні науково-технічних, інвестиційних програм розвитку сфери інформації та видавничої справи;
18) розробляє та здійснює заходи, спрямовані на зміцнення матеріально-технічної бази засобів масової інформації, видавництв, підприємств поліграфії та книгорозповсюдження;
19) вживає у межах своїх повноважень заходів до активізації зовнішньоекономічного співробітництва, захисту інтересів вітчизняних виробників інформаційної продукції на внутрішньому та зовнішньому ринку;
20) бере участь в організації міжнародних заходів, пов'язаних з діяльністю у сфері інформації й видавничої справи;
21) організовує розроблення, виготовлення та розповсюдження інформаційно-презентаційної продукції;
22) сприяє діяльності самоорганізації журналістів;
23) забезпечує підвищення кваліфікації працівників інформаційної сфери;
24) вносить пропозиції щодо відзначення державними нагородами України представників інформаційної сфери та громадськості;
25) аналізує та прогнозує розвиток суспільно-політичних процесів у регіоні, розглядає питання, пов’язані з реалізацією внутрішньої політики, готує інформаційно-аналітичні матеріали та подає відповідні пропозиції голові облдержадміністрації;
26) забезпечує взаємодію облдержадміністрації з політичними партіями та громадськими об’єднаннями з питань, що належать до його повноважень;
27) аналізує діяльність політичних партій та громадських організацій, готує пропозиції щодо залучення зазначених організацій до вирішення соціально-економічних питань області;
28) забезпечує підготовку і проведення разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації консультацій з громадськістю з актуальних питань суспільного життя, щодо шляхів розв’язання проблем і визначення перспектив розвитку області, а також стосовно інших питань;
29) узагальнює висновки, пропозиції та зауваження, що надійшли під час проведення консультацій з громадськістю, сприяє врахуванню громадської думки під час прийняття рішень місцевими органами виконавчої влади;
30) здійснює організаційно-правове та матеріально-технічне забезпечення діяльності Громадської ради при Полтавській обласній державній адміністрації;
31) бере участь у підготовці матеріалів для засобів масової інформації з питань, що належать до його компетенції, а також сприяє їх поширенню;
32) здійснює моніторинг проведення мирних зібрань, організовує в установленому порядку разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації розгляд вимог учасників зазначених акцій та інформує про результати;
33) вживає в межах своєї компетенції заходів для забезпечення реалізації права громадян брати участь в управлінні державними справами та задоволення їх потреби в інформації;
34) надає роз’яснення щодо розпоряджень голови облдержадміністрації з питань, що належать до його компетенції;
35) аналізує оприлюднені в засобах масової інформації матеріали з питань, що належать до його компетенції, готує у разі необхідності відповідні роз’яснення або спростування;
36) реалізує у межах своїх повноважень державну політику стосовно дотримання державної таємниці;
37) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
38) готує пропозиції до проєктів місцевого бюджету і програм соціально-економічного та культурного розвитку області з питань, що належать до його компетенції;
39) організовує підготовку проєктів розпоряджень голови облдержадміністрації з питань, що належать до повноважень Департаменту;
40) забезпечує розгляд звернень громадян з питань, що належать до його компетенції;
41) забезпечує доступ до інформації, розпорядником якої він є, у межах чинного законодавства;
42) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
43) надає методичну і практичну допомогу іншим структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям з питань, що належать до його компетенції;
44) здійснює підготовку й оперативне розповсюдження офіційної інформації про діяльність облдержадміністрації, її структурних підрозділів та посадових осіб, реалізацію в області загальнодержавних та місцевих соціально-економічних, культурних та інших програм, а також розповсюдження заяв і повідомлень від імені облдержадміністрації;
45) проводить підготовку і розповсюдження прес-релізів з актуальних соціальних та економічних проблем розвитку регіону;
46) забезпечує інформаційний супровід засідань, нарад та інших заходів облдержадміністрації;
47) забезпечує виготовлення необхідної для діяльності облдержадміністрації фото - та відеопродукції;
48) здійснює організацію та підготовку інтерв’ю, коментарів керівництва облдержадміністрації;
49) проводить прес-конференції та брифінги, зустрічі керівництва облдержадміністрації з представниками засобів масової інформації;
50) взаємодіє із засобами масової інформації з метою всебічного та об’єктивного висвітлення перебігу соціально-економічних реформ, реалізації програм соціального та економічного розвитку області;
51) надає допомогу представникам місцевих, загальноукраїнських, зарубіжних засобів масової інформації в їхній роботі з підготовки матеріалів про діяльність облдержадміністрації, її структурних підрозділів та посадових осіб;
52) підтримує робочі контакти з керівниками засобів масової інформації та інформаційних агентств;
53) здійснює аналіз висвітлення засобами масової інформації діяльності облдержадміністрації, підготовку експрес-аналізу (дайджестів);
54) забезпечує створення інформаційного банку даних, що відображає діяльність облдержадміністрації;
55) акредитує засоби масової інформації та журналістів при облдержадміністрації;
56) здійснює управління підприємствами, установами, організаціями, майно яких є спільною власністю сіл, селищ і міст області, зокрема:
а) здійснює контроль за збереженням та ефективністю використання майна, переданого в управління підприємств, установ та організацій;
б) вносить в установленому порядку пропозиції про створення, ліквідацію, реорганізацію підприємств, установ і організацій та погоджує їх Статути;
в) вносить обласній раді пропозиції щодо укладання, продовження і розірвання контрактів з керівниками підприємств, установ і організацій у межах повноважень та здійснює контроль за їх виконанням;
г) погоджує штатні розписи підприємств, установ і організацій;
ґ) погоджує річні фінансові та інвестиційні плани (за наявності), кошториси (за наявності), плани асигнувань (за наявності) підприємств, установ і організацій та проводить моніторинг їх фінансової діяльності з наступним затвердженням заступниками голови облдержадміністрації відповідно до розподілу функціональних повноважень;
д) розробляє та затверджує переліки показників ефективності роботи керівників, використання майна та коштів підприємств, установ і організацій;
е) погоджує преміювання, встановлення доплат та надбавок, інших виплат стимулюючого характеру керівникам підприємств, установ і організацій;
є) вживає заходи щодо приведення у відповідність із законодавством установчих документів та внутрішніх положень підприємств, установ і організацій;
ж) вносить в установленому порядку пропозиції щодо заснування спільних підприємств;
з) розглядає в межах своєї компетенції питання доцільності розташування на території області нових підприємств та інших об’єктів;
и) здійснює методичне керівництво з питань діяльності підприємств, установ і організацій;
і) надає інформацію Управлінню майном Полтавської обласної ради з питань, що віднесені до його компетенції;
ї) здійснює інші, передбачені законодавством, функції з управління підприємствами, установами і організаціями;
57) у межах повноважень надає Юридичному департаменту обласної державної адміністрації для перевірки та погодження проєкти наказів та договорів; інформацію та документи за процедурами публічних закупівель; інформацію про виникнення спорів та наявності підстав для претензійної та позовної роботи;
58) виконує інші функції, що випливають з покладених на нього завдань.
7. Департамент для здійснення повноважень та виконання завдань, має право:1) залучати спеціалістів інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників об’єднань громадян, а також вчених та фахівців для розгляду питань, що належать до його компетенції; 2) одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформаційні та інші матеріали, а від місцевого органу державної статистики – безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань;3) використовувати системи зв’язку і комунікації облдержадміністрації;4) готувати та вносити в установленому порядку пропозиції щодо притягнення до відповідальності осіб, винних у порушенні законодавства з питань, що належать до його компетенції;5) скликати в установленому порядку наради, організовувати семінари з питань, що належать до його компетенції.
1) очолює Департамент і несе персональну відповідальність перед головою обласної державної адміністрації за виконання покладених на Департамент завдань;
2) здійснює визначені Законом України „Про державну службу” повноваження керівника державної служби у Департаменті;
3) подає на затвердження голові обласної державної адміністрації Положення про Департамент;
4) організовує планування роботи з персоналом Департаменту, в тому числі організовує проведення конкурсів на зайняття вакантних посад державної служби категорій „Б” і „В”, забезпечує прозорість і об’єктивність таких конкурсів відповідно до вимог Закону України ,,Про державну службу”;
5) забезпечує планування службової кар’єри, планове заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі;
6) забезпечує своєчасне оприлюднення та передачу центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, інформації про вакантні посади державної служби з метою формування єдиного переліку вакантних посад державної служби, який оприлюднюється;
7) призначає громадян України, які пройшли конкурсний відбір, на вакантні посади державної служби категорії „Б” і „В”, звільняє з таких посад відповідно до діючого законодавства;
8) присвоює ранги державним службовцям Департаменту, які займають посади державної служби категорії „Б”, „В”;
9) забезпечує підвищення кваліфікації державних службовців Департаменту;
10) здійснює планування навчання персоналу Департаменту з метою вдосконалення рівня володіння державними службовцями державною мовою, регіональною мовою або мовою національних меншин, визначеною відповідно до закону, а також іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи, у випадках, якщо володіння такою мовою є обов’язковим відповідно до Закону України ,,Про державну службу”;
11) здійснює контроль за дотриманням виконавської та службової дисципліни в Департаменті;
12) розглядає скарги на дії або бездіяльність державних службовців, які займають посади державної служби категорій „Б” і „В”;
13) приймає у межах наданих повноважень рішення про заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності державних службовців, які займають посади державної служби категорій „Б” і „В”;
14) виконує функції роботодавця стосовно працівників Департаменту, які не є державними службовцями;
15) створює працівникам Департаменту належні для роботи умови та їх матеріально-технічне забезпечення;
16) затверджує посадові інструкції державних службовців і працівників Департаменту та розподіляє обов’язки між ними;
17) планує роботу Департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи облдержадміністрації;
18) вживає заходів для удосконалення організації та підвищення ефективності роботи Департаменту;
19) звітує перед головою облдержадміністрації про виконання покладених на Департамент завдань та затверджених планів роботи;
20) може входити до складу колегії облдержадміністрації;
21) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії облдержадміністрації питань, що належать до компетенції Департаменту, та розробляє проєкти відповідних розпоряджень та доручень;
22) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
23) представляє інтереси Департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням керівництва облдержадміністрації;
24) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.
Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації в територіальних органах Міністерства юстиції України;
25) подає на затвердження голови облдержадміністрації проєкти кошторису та штатного розпису Департаменту в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
26) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою облдержадміністрації кошторису Департаменту;
27) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень Департаменту;
28) забезпечує Юридичному департаменту обласної державної адміністрації можливість здійснення правового забезпечення процедур закупівель, що ініціюються Департаментом;
29) здійснює інші повноваження, визначені відповідно до Закону України ,,Про державну службу” та інших законів.
Директор Департаменту
інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю
Полтавської облдержадміністрації В. ПИЛИПЕНКО